torsdag 26 december 2019

Livet innan dig - en blogg om IVF & ofrivillig barnlöshet-Ivf Bloggar

Bloggar om ofrivillig barnlöshet, ivf-behandlingar

Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er. Men det största ämnet här handlar om vår ofrivilliga barnlöshet och vår kamp till ett barn <3 Nu efter 6 år och 6 ivf försök har vi äntligen fått vårt efterlängtade lilla kärleksknyte. Bidrag kan ges till kvinnor och män över 25 år. Idag har jag lagt till mig på sidan IVF-bloggar, en sida där bloggare som skriver om ofrivillig barnlöshet, ivf, adoption etc samlas. Nominerad till Årets Personliga blogg, Årets nykomling och Årets podcast i Finest Awards 2016. Störtsäkert sätt att få barn väl. Men jag skulle göra om det utan att tveka om det är det som kommer att krävas för att skruttan nån gång ska få bli storasyster. Ni kommer även finna massor med bilder då jag är fotograf. Johanna delar även med sig om sin kämpiga resa med kroniska sjukdomar och sprider pepp kring hur man ska tänka positivt i livet. Sista gången jag skrev berättade jag att vi hade bestämt oss för att gå vidare med adoptionen och lägga allt som hette IVF bakom oss. Med sin öppenhet om svårigheten att bli gravid, ofrivillig barnlöshet och sin IVF-resa tillsammans med sin man har många hittat hjälp och stöd i bloggen. Våren 2016 började min man och jag vår resa mot vårt första barn. Över två år senare reser vi fortfarande, utan slutstation i sikte.

Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar. Naturligtvis finns det också en uppsjö av bloggar om IVF och ofrivillig barnlöshet, där du som läsare bjuds in att följa med i processen. Vi har gjort 6 stycken IVF-försök där jag har varit gravid 3 gånger. Det är flera olika anledningar för det. Nu är hösten över och både naturen och tillvaron sätts på paus tycker jag. För att erhålla bidrag krävs intyg av kvinnoklinik, landsting alternativt fertilitetsklinik om behov av IVF-behandling. Men det dröjer inte många minuter tills det börjar krya fram en känsla av ångest och oro. Hej mina vänner. Jag heter Sandra och är 25 år. Ett befruktat ägg kallas för embryo. Du hittar flera bloggar om IVF hos Mammasanningar. Man mailar mig sin åsikter om både det ena och det andra.

Nu är bloggen listad men syns ej ännu. Bloggar om ofrivillig barnlöshet, IVF-behandlingar, missfall, adoption med mera. Här hittar du en samlingssida med bloggar som alla handlar om ofrivillig barnlöshet, IVF-behandlingar, missfall, adoption. Leta dig fram till din favoritblogg. Några dagar efter befruktningen sätter läkaren in embryot i livmodern. Där fortsätter det förhoppningsvis att sitta fast och utvecklas till ett barn. Vi har försökt bli med barn sedan augusti 2009. Efter en utredning blev vi klassade som ofrivilligt och oförklarligt barnlösa. Jag är medveten om att jag inte har uppdaterat bloggen på nästan ett år. För en person i svåra situationer finns möjligheten att få kontakt med andra i samma situation via exempelvis bloggar och hemsidor. Hela ivf - karusellen som just då va det värsta man gjort är nu nästan bortglömt. Det känns som ett helt annat liv. Stiftelsens ändamål skall vara att ge bidrag till privatpersoner för IVF-behandling. Hej! Söker lite aktiva IVF-bloggar att följa då jag själv är mitt uppe i det. Kan vara intressant att läsa om. En öppen och ärlig blogg om vägen till ett barn via IVF. Status just nu är: 5 insättningar 2 missfall 2 embryon i frysen. Det är först nu, då jag själv ska påbörja min ivf-behandling, som jag inser hur många det är som kämpar med ofrivillig barnlöshet. Så här går en IVF-behandling till. Filmerna är producerade av Elin Bryngelsson Lidestedt och är inspelade på Nordic IVF Göteborg. Han kom i raketfart med en extra kromosom, Downs syndrom <3. Men ack vad vi bedrog oss. Efter ett år hade vi tre avslutade behandlingar i bagaget. Läs bloggar om IVF. IVF eller provrörsbefruktning som det också kallas är en sorts fertilitetsmetod. I denna blogg kommer jag skriva om vår kamp från ivf-behandling, lyckan & längtan efter vårt barn som växte i min mage, till mardrömmen om att ta farväl & begrava sitt barn. I vår fortsatta kamp har vi varken lyckats med ivf-försök nr 2 eller tillhörande FET. Jag får hot sms, trakasserar av personer på Instagram och här på bloggen. Det första jag säger när får något är F**k it. Inlägg om ivf-bloggar skrivna av Synderskan. Försöker hålla humöret upp här i mörkret. Jag och min sambo Robban har försökt få barn i snart 3 år. Med utredningar och hjälp av kanon läkare så har vi precis börjat våran IVF resa. Denna blogg kommer att handla om just detta, vägen hit och hur allt kommer att gå. Vi fick påbörja nytt IVF-behandling hösten 2013 och jag fick exakt samma mediciner som 2011, där sonen blev till. Det var Suprecur, Menopur, Pregnyl (eller om det var Ovitrelle, jag minns inte nu) och progresteron MIC vagitorier. Det resulterade i 9 utplockade ägg, varav 5 blev befruktade. Jessica Lagergren, 34 år, bor tillsammans med Andreas och döttrarna Elsa 15.05.22 och Bonnie 19.07.04 & katten Signe i ett vitt hus utanför Stockholm. Nominerad till Årets Podcast i Stora Influencerpriset 2017.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar